Sažetak | U eri velike globalne povezanosti i digitalnog napretka, sportska industrija prihvatila
je važnost digitalne transformacije i u potpunosti promijenila svoj ekosustav. Dolaskom
pandemije koronavirusa, sportska industrija bila je prisiljena usvojiti digitalne komponente,
no pokazalo se da je to bila samo uvertira za ono što danas krasi sportsku industriju.
Tehnologije poput nosivih uređaja, sportske analitike podataka, umjetne inteligencije i
virtualne stvarnosti, danas oblikuju sport u proizvod kakav mijenja način percepcije trenera,
igrača i gledatelja. Sportaši unaprjeđuju svoje vještine koristeći tehnologije koje nisu mogli ni
zamisliti prije nekoliko godina, a obožavatelji proživljavaju iskustva koja garantiraju sve veće
baze navijača koji vjerno prate svoje sportske timove. Ono što su davno bile arene sa sjedećim
mjestima, danas su pametni stadioni koji uz praćenje omiljenog tima pružaju brojna druga
iskustva putem kojih se obožavatelji povezuju s najdražim klubom i omiljenim igračima.
Analitika podataka usavršena do detalja i tehnološke naprave poput pametnih uređaja, podigli
su kvalitetu sporta na mnogo višu razinu, a samim time i gledateljima omogućili iskustvo o
kojem su mogli samo sanjati. E-sportovi pojavili su se prije samo nekoliko godina, a danas se
spominju kao jedan od vodećih sportskih sektora. Popraćenost sa svih strana svijeta stvorila je
enormne baze fanova, koji sada mogu i uživo pratiti natjecanja u e-sportu. Vrijeme
digitalizacije došlo je toliko brzo da su se otvorile mnoge potencijalne prilike, ali i prijetnje na
koje treba obratiti pozornost. Zaštita podataka i sigurnost danas je važan dio sportskog
poslovanja, gdje podaci unutar sportskih timova imaju važnost veću nego ikad. Investiranje u
sportske klubove postaje trend i velik broj investitora svakog dana mijenja hijerarhiju
sportskih klubova u svim natjecanjima kako bi svoj brend pomaknuo na vrh. Organizacije
poput NBA, FIFA, NFL i MLB doveli su digitalnu tehnologiju u svoja natjecanja i tako
pomaknuli sportsko iskustvo nekoliko stepenica prema naprijed. Globalizacija sportske
industrije je sveprisutna, a nove prilike svakoga dana nude šansu za daljnji napredak sporta i
pruže korisnicima nešto što nisu još vidjeli. |