Jasminka Ledić (Autor) Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet
Autor
Vesna Kovač (Autor) Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet
Period izrade
Datum početka: 2005 Datum završetka: 2016
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana
DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak (hrvatski)
Ovaj priručnik objedinjuje tekstove koji su bili objavljeni na nekadašnjem portalu u o e-učenju AHyCo (Adaptive Hypermedia Courseware). U priručniku su objavljene izvorne, nelektorirane verzije članaka s portala, napisane većinom 2005. godine.
Portal je razvijen u okviru iProjekta – projekta primjene informacijske tehnologije broj 2004-119 Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske „Metodika nastave informatike online“ voditeljice Nataše Hoić-Božić i bio je namijenjen studentima, nastavnicima i svima zainteresiranima za sadržaje iz područja e-obrazovanja (eng. e-learning).
Portal je bio integriran sa sustavom za učenje AHyCo te je registriranim korisnicima omogućio pristup AHyCo e-kolegijima ili sadržajima koji su im bili dozvoljeni za učenje. Prilikom odabira sadržaja portala vodilo se računa ne samo o tehnološkim već i pedagoško-didaktičkim aspektima e-učenja te su članici o e-učenju bili grupirani u sljedeće teme:
• E-learning
• Učenje i poučavanje
• Adaptivna ili prilagodljiva hipermedija
• O AHyCo LMS
• Metodika informatike.
Web portal je objavljen kao ahyco.ffri.hr u okviru tadašnje Katedre za e-obrazovanje na Odsjeku za informatiku Filozofskog fakulteta u Rijeci, u suradnji sa Zavodom za primijenjeno računarstvo Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu. Od 2012. godine nakon osnivanja Odjela za informatiku Sveučilišta u Rijeci mijenja naziv u ahyco.uniri.hr no zbog promjene tehnologije i prelaska na novi, suvremeniji sustav za učenje Moodle, AHyCo portal prestaje s radom 2016. godine.
Trenutno aktualiziranje problematike e-učenja uslijed COVID-19 pandemijske situacije potaklo je autorice da postojeće tekstove s AHyCo portala objedine i objave u ovom priručniku uz napomenu kako se nova, osuvremenjena verzija najaktualnijih članaka planira objaviti kao udžbenik „Osnove e-učenja“ kako bi poslužila studentima, nastavnicima i znanstvenicima te svima zainteresiranima za detaljnije upoznavanje s temom e-učenja na sistematičan način, kao i za primjenu e-učenja u nastavi.